Urmatorul pas in cautare: premiile

da, atat Yahoo cat si MSN-ul vor incepe/au inceput sa dea utilizatorilor premii daca efectueaza cautari pe motoarele lor de cautare. Prima stire despre MSN am citit-o pe la inceputul lui ianuarie, apoi Adu mi-a trimis articolul despre Yahoo .

Articolul din MediaPost trateaza, dupa parerea mea, subiectul mult prea “la misto” si asta pentru ca atat Yahoo cat si MSN-ul au mai multi vizitatori decat Google deci e normal sa pretinda ca vor mai multe cautari pe site-urile lor. Desi Google e sinonim cu “websearch”, Yahoo vine puternic din urma dupa cum se poate vedea aici (crestere de 34% in decembrie fata de noiembrie vs numai 9% pentru Google pt aceeasi perioada) iar miscarea de a acorda premii cred ca vine la momentul potrivit. 

Pe de o parte avem Google care are un numar mai mare de cautari rezultate dintr-un numar mai mic de utilatori iar de cealalta parte avem MSN si Yahoo care au un numar mai mic de cautari rezultate dintr-un numar mai mare de utilizatori. Frustrant nu? Practic atat Yahoo si MSN au utilizatorii in ograda lor, sunt acolo, le viziteaza bucataria, dormitorul, baia, insa cand vine vorba sa viziteze sufrageria (adica serviciul de cautare) doar o parte se arata interesati. Plasma din sufrageria Google care, btw, are o sufrageria foarte, foarte mare in jurul careia incearca sa lipeasca alte camere (deocamdata) de chirpici ii atrage mai mult. Cauta pe site-ul meu si poti castiga premii = vino, viziteaza-mi SI sufrageria, simte-te comod, bea o cafea, ia cd-ul cu tine daca-ti place, eventual revino si poti castiga o plasma. Sigur ca e greu sa te bati cu Google pe cautare insa cand ai mai multi vizitatori decat ei cred ca merita incercat. Iar Yahoo are in plus un mare avantaj fata de Google, nu numai ca are mai multi vizitatori ci are si mai multi vizitatori inregistrati datorita serviciului de email care e mult mai vechi decat Gmail-ul. In momentul in care m-am logat pe contul meu de pe Yahoo e simplu pt ei sa-mi monitorizeze toate miscarile pe site deci ar fi chiar foarte simplu sa-mi spuna ca la 10 cautari pe site-ul lor primesc un o melodie mp3 iar la 100 primesc un mp3 player.

P.S. Mi-a placut stirea aparuta acum cateva saptamani cum ca directorii Yahoo s-au declarat invinsi pe cautare in fata celor de la Google 🙂     

Later update: tocmai ce am vazut The Island si trebuie remarcat ca pe langa pantofii sport Puma, tricourile Reebok, telefonul Nokia, ceasul Tag Heuer si masina Cadillac in 2019 vom utiliza si MSN Seach 🙂

9 Comentarii
  1. radu ionescu says:

    Hey, come on, doar nu crezi ca in 2006 o campanie de a plati utilizatorii pt a-ti folosi serviciile mai poate functiona…

    Eu iti zic altceva, un “zvon” care tot circula: cica dom’le, daca dai search pe yahoo gasesti rezultate. Deci e un mit urban ca DOAR google are search engine.

    OK, pe international (ro spre ex), yahoo/msn suck big time, dar pe us chiar merge.

    Citeam de curand experimentul lui fred (avc.blogs.com) care a incercat sa vada daca poate supravietui fara google. Deci se poate.

  2. orlando says:

    fiind vorba de zeci de milioane de utilizatori, da, chiar cred ca poate functiona.

  3. Claudiu says:

    Apropos de ultima chestie pa care ai observat-o… reclama ascunsa din film – e un trend pe care il observ si eu in ultimul timp. Iar in legatura cu MSN Search.. parca mie imi da si mai multa convingere ca Microsoft nu se intelege cu pozitionarea si brandingul produselor lor. Acum ca apare si Live la orizont.. mi se pare ca reclama ascunsa din filmul asta va fi fost degeaba (vezi si http://claudiupopa.interactivision.ro/2006/02/11/microsoft-live-sau-msn/)

  4. orlando says:

    http://www.vnunet.com/vnunet/news/2150616/microsoft-offers-prize-bonanza

    microsoft ofera $1m in premii pt cautare pe msn.

    referitor la strategia lor … problema e ca au lasat internetul prea mult in paragina, nu au crezut ca-si va reveni asa de rapid dupa bubble 1.0. atat yahoo pe partea de portal cat mai ales google pe partea de seach + servicii aditionale lansate sunt mult peste. citeam undeva ca anul trecut microsoft a reusit sa angajeze doar un absolvent MIT restul fiind luati de google (in special) si yahoo. se pare ca si-au dat seama de greseala strategica pe care au facut-o si incearca sa recupereze insa e cam greu pt ei in acest moment.

  5. boyarul says:

    De multe ori Yahoo s-a purtat LAME.
    M-a fost in stare sa faca ceva original. Tot timpul au copiat Gogle.
    – Daca gMail ofera 1GB, hop si ei !!
    – la fel si cu Desktop Search…

    Sunt legat de yahoo doar prin mail.
    Legat de utilizarea SEARCH ENGINE’urilor. Daca omul de rand s-a obisnuit sa caute [si sa gaseasca] lucruri cu Google, nu stiu ce l-ar convinge sa incerce si altceva.

  6. orlando says:

    lame e cam dur … adevarat ca au preluat ideea cu 1 Gb insa asta nu inseamna ca nu au facut nimic original

  7. radu ionescu says:

    stai un pic, una e sa dai premii/bonusuri pt a atrage consumatori la un serviciu platit, care e si destul de commodity, si care in sine nu aduce o valoare foarte mare utilizatorilor (si are un switch cost scazut), si alta e sa platesti pe cineva sa foloseasca un serviciu gratuit, serviciu a carui valoare sta in calitate (de a gasi mereu ce cauti).

    pentru mine – asta seamana mai degraba cu ideea brici de a plati oameni pentru a se uita la bannere… mai tii minte vremurile de demult?

  8. orlando says:

    da, le tin minte … ideea era buna insa aplicabilitatea a fost dezastruoasa

    mda, nu a fost cel mai bun exemplu vroiam doar sa subliniez ca premiile se mai poarta inca. pana la urma romtelecom-ul incearca sa-si faca loc pe o piata dominata de rcs/rds si astral/upc, la fel incearca si yahoo sa faca cu search-ul (da, stiu e gratis, dar chiar tu ai spus ca in state cautarile nu difera f mult deci diferenta de calitate nu e asa de mare)

Lasa un comentariu